Reklamation

Varför skriver företag aldrig om reklamationer?

Granit Skivor Scandinavia anser att reklamationer skall hanteras på bästa sätt. Man visar vilket bolag man är när man skall hantera dessa problem.

Alla företag har mer eller mindre reklamationer, vi har haft 5 reklamationer på ca 200 producerade skivor. Det är vi stolta över att kunna tala om. Reklamationsförfarandet kan se olika ut beroende på vad det handlar om.

Exempel 1

Skivan har blivit felmåttad vilket innebär att vi låter skivan ligga kvar hos kunden tills vi kommer med den nya. (för kort skiva)

Exempel 2

Under transporten har en skiva blivit lite repad, detta kan hanteras på två sätt. Man kommer överens med kunden gällande en prisreduktion alternativt så byter man helt enkelt ut skivan.

Många tror att skivor som blivit fel enbart kasseras, så är inte fallet. Dessa sågas ofta upp till fönsterbänkar vilket innebär att man nästan inte får något spill överhuvudtaget. Därför kan det ibland vara billigare för oss att tillverka nya skivor än att ge kunden en prisreduktion.

Detta måste givetvis hanteras från fall till fall.

Vi kan med stolthet säga att ett par av våra reklamationskunder är några av våra bästa referensobjekt.

Detta är vad vi kallar kundvård av yppersta klass.

Välkomna till Priskalkylatorn där ni snabbt och enkelt kan räkna ut vad just era skivor skulle kosta.


 

 
DU ÄR HÄR: Startsidan Om oss Reklamationer

Kontakta oss

Tel: Södra Sverige 040-693 60 50 | Tel: Mellersta Sverige 08-55 926 936 | Tel: Västra Sverige 031-799 60 66 | Email: info@granitexperten.seWebsite: www.granitexperten.se